Hyresgäst - Lokal

Här kan du göra serviceanmälan & hitta svar på frågor gällande din lokal

Vi värnar om en sund, trygg miljö och ett gott inomhusklimat. Vi tar gärna emot anmälan om brister i gemensamma utrymmen, som trasig belysning i trapphus, portar som inte går i lås, klotter, skadegörelse eller problem med inomhusklimatet. Vi erbjuder också tips och råd till dig som hyresgäst för att förbättra inomhusklimatet. Dessutom hjälper vi till med vägledning i ert systematiska brandskyddsarbete för att säkerställa en trygg boendemiljö. Vi är måna om att ge dig som hyresgäst bästa tänkbara service.

Serviceanmälan

Vid akuta situationer som inte kan vänta till nästa arbetsdag går det att ringa följande nummer, även efter kontorstid: 020-21 44 00

Frågor och svar

Jag saknar min hyresavi, vad ska jag göra?

Jag vill betala hyran via autogiro, hur gör jag?

Kan jag betala hyran via e-faktura?

Systematiskt brandskyddsarbete

Vi säkerställer att brandskyddet i våra fastigheter uppfyller alla krav och kontinuerligt förbättras för att hålla en hög standard över tid. Hyresgästen ansvarar för kontroll, underhåll och dokumentation av de ytor de hyr. För att hjälpa er med ert systematiska brandskyddsarbete har vi, tillsammans med Brandkonsulten, tagit fram en vägledning. Klicka nedan för mer information. 

Hur Novier säkerställer rätt inomhusklimat för hyresgästerna

Noviers fokus är att skapa och upprätthålla ett optimalt inomhusklimat för våra hyresgäster. Genom att investera i avancerade ventilationssystem säkerställer vi ren luft och noggrant övervakar både temperatur och luftkvalitet. Våra fastigheter är utrustade med anpassningsbara uppvärmnings- och kylsystem för att tillgodose individuella preferenser och främja trivsel.

Gör en serviceanmälan