Hyresgäst - Bostad

En trygg boendemiljö

Här kan du göra en serviceanmälan, hittar svar på frågor och blanketter gällande din bostad. Vi värnar om en sund och trygg boendemiljö och tar gärna emot anmälan om brister i gemensamma utrymmen, som trasig belysning i trapphus, portar som inte går i lås eller klotter och skadegörelse. Ju tidigare vi kan uppmärksamma ett fel, desto snabbare kan vi åtgärda det.

Serviceanmälan

Vid akuta situationer som inte kan vänta till nästa arbetsdag går det att ringa följande nummer, även efter kontorstid: 020-21 44 00

Frågor och svar

Vad krävs för att godkännas som hyresgäst?

Jag vill byta min lägenhet, hur gör jag?

Hur lång är handläggningstiden för ansökan om lägenhetsbyte?

Vart ska ansökan om lägenhetsbyte skickas?

Jag vill hyra ut min lägenhet i andra hand, hur gör jag?

Hur lång är handläggningstiden för ansökan om andrahandsuthyrning?

Vart ska ansökan om andrahandsuthyrning skickas?

Vilket ansvar har jag som Hyresgäst för lägenheten?

Vilket ansvar har Hyresvärden för service?

Jag vill betala hyran via autogiro, hur gör jag?

Kan jag betala hyran via e-faktura?

När kommer hyresavierna?

Jag saknar min hyresavi/hyresavtal, vad ska jag göra?

Jag önskar säga upp min lägenhet/garage-/parkeringsplats, hur gör jag?

Vart skickar jag min uppsägning av lägenhet/garage-/parkeringsplats?

Vad behöver jag tänka på vid en flyttstädning?

Blanketter

Gör en serviceanmälan